IDEA OF THE DAY - www.ideaoftheday.pl

connections

INSTAGRAM JAKO NOWY TREND W E- COMMERCE. KILKA SŁÓW O INSTANOWOŚCIACH

sierpień 24, 2017

Chociaż Instagram jest jednym z większych graczy na rynku serwisów społecznościowych, nie pozwala sobie na zwolnienie tempa. W ostatnim czasie poznaliśmy kilka nowych funkcji a zapowiada się, że na tym nie koniec.

Dokładnie rok temu usłyszeliśmy o wejściu na Instagram nowości - Instagram Stories. Natychmiast pojawiło się wiele sprzecznych opinii na ten temat. Jedni uważali, że to przyszłościowe przedsięwzięcie, inni z kolei wróżyli tej funkcji krótki żywot. Dość szybko społeczność Instagrama zaczęła korzystać i cenić sobie tą funkcjonalność. Również marki znalazły dla niej zastosowanie, najczęściej wykorzystując Stories do informowania o promocjach i wyprzedażach, inspirowania odbiorców na temat wykorzystania produktów firmy, tutoriali czy pokazywania unikalnych momentów „behind the scenes”, do których odbiorca na ogół nie ma wglądu. Na początku bieżącego roku pojawiła się informacja na temat testów reklam w tym formacie, a po kilku miesiącach taka opcja weszła globalnie w życie.

Na tym jednak nie kończą się prace nad rozwojem funkcjonalności Instagrama. Zespół prężnie działa nad coraz to nowymi innowacjami w tym zakresie.

Jedną z nowości, o której być może usłyszymy niedługo na szerszą skalę są testowane „shoppable features”. Do tej pory obecne są na kilku pojedynczych rynkach i są wyłącznie organiczne, natomiast docelowo ma pojawić się również opcja płatnej promocji. Funkcja ta pozwala na dodawanie do zdjęć informacji na temat produktu oraz linków. Będzie to zapewne ciekawa opcja dla rynku eCommerce.

Instagram wprowadza również zmiany w postach dodawanych przez influencerów sponsorowanych przez marki. Już teraz testowany jest tzw. „branded content”. Polega on na tym, iż w miejscu w którym widzimy w reklamach sformułowanie „sponsorowany”, a w postach użytkowników możemy zobaczyć wybraną lokalizację, pojawi się napis „paid partnership with …”. Na ten moment idea ta testowana jest poza granicami Polski, natomiast w ciągu najbliższych kilku miesięcy powinniśmy usłyszeć na ten temat więcej również w naszym kraju.

Jakich rezultatów możemy spodziewać się po nowych rozwiązaniach od Instagrama? Instagram Stories już teraz sprawdza się jako placement docierający do młodych grup odbiorców, co przetestowaliśmy dla marki Coca-Cola, a także Aussie. Aktualnie wprowadzane instanowości będą wsparciem dla działań eCommerce i współpracy z influencerami. Pierwsze plany na wykorzystanie rozwiązań już mamy!

 

Źródła:

http://blog.instagram.com/post/148348940287/160802-stories
http://mashable.com/2017/06/14/instagram-paid-partnership-ad-spon/#BIEjjlWfUkqc
http://www.adweek.com/digital/retailers-can-now-make-instagram-posts-much-more-shoppable/
http://www.spidersweb.pl/2016/08/instagram-stories-jak-snapchat.html


ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA