IDEA OF THE DAY - www.ideaoftheday.pl

content

SPRITE ORZEŹWIA GAMING

marzec 28, 2017

Gaming w ostatnich latach wyszedł z podziemia i ciężko powiedzieć, żeby nadal był sportem niszowym. Imprezy światowej rangi, setki tysięcy złotych do wygrania w rozgrywkach i ligach, dziesiątki sponsorów – tak obecnie wygląda polska scena gamingowa.

Nie tylko marki technologiczne chcą inwestować w rozwój e-sportu. Na eventach gamingowych pojawiają się również brandy takie, jak Play, Gillette, czy Credit Agricole. Sprite kolejny rok z rzędu pozostaje w ścisłej współpracy z gamerami i najważniejszymi organizacjami w polskiej branży e-sportowej.

Sprite postanowił znaleźć dla siebie unikalną rolę i własną ścieżkę w świecie gamerów, którą konsekwentnie podąża od kilku lat. Zdecydował wejść głębiej w cyfrową rzeczywistość i w przeciwieństwie do innych marek, zostać prawdziwym partnerem wydarzeń gamingowych, a nie tylko ich sponsorem. Sprite towarzyszył graczom w 2016 roku, nie tylko orzeźwiając ich swoim produktem, ale dając im coś znacznie więcej…

Sprite, jako pierwsza marka napojowa w historii sponsorowała lokalną ligę Fantasy Expo Challange. Jak w każdym sporcie, emocje związane z rywalizacją najlepiej przeżywać w większej grupie i „na żywo”. Sprite rozumie tę potrzebę i zorganizował po raz pierwszy w historii finały Fantasy Expo Challange, które do tej pory odbywały się tylko online, w jednej z największych sal kinowych w Polsce, Multikino Złote Tarasy.

W tym roku Sprite wchodzi w świat gamingu jeszcze głębiej i podczas IEM Katowice na swoim stoisku ogłosił, że najlepszy polski gamer Izak pod patronatem marki zakłada profesjonalną drużynę e-sportową – Izako Boars. 

Po trzech tygodniach od ogłoszenia fanpage drużyny na Facebooku ma ponad 50 tys. polubień, a w sieci ukazało się wiele artykułów o nowej drużynie – pierwszej w polskiej historii sponsorowanej przez markę FMCG.

Marka nawiązując długotrwałą współpracę z najlepszym gamerem Piotrem „Izakiem” Skowyrskim, a w 2016 roku z dwójką gamerów-youtuberów Blowkiem i Multim dopełnił i przypieczętował swoją współpracę z gamingiem.

Sprite pojawia się kolejny rok ze swoim stoiskiem na najważniejszych eventach w Polsce: Intel Extreme Masters – ranga globalna, i Poznań Game Arena – ranga europejska. Można tam spotkać się z gamingowymi idolami. Nastolatki reagują na „Izaka” tak, jak niektórzy z nas na myśl o spotkaniu z Backstreet Boys jakieś 20 lat temu. Samplowanie produktu na takich imprezach zapewniło nie tylko reklamę na terenie eventu, ale również poza nim.

W zeszłym roku konto Sprite na Intagramie urosło o ponad 500%, fanpage na Facebooku zasiliło 14 tysięcy nowych osób. Zaangażowanie w Social Mediach brandu było większe niż w latach ubiegłych. Dodatkowo Sprite zanotował wzrost udziałów sprzedażowych w kategorii napojów gazowanych lemon&lime.


ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA