IDEA OF THE DAY - www.ideaoftheday.pl

content

FAKTY I MITY O WSPÓŁPRACY Z BLOGERAMI

lipiec 11, 2017

Choć wiele marek może mieć obawy przed współpracą z blogerem, coraz częściej decydują się one na kampanię z jego udziałem ze względu na perspektywę wzrostu rozpoznawalności i sprzedaży. Przyjrzyjmy się temu, na co można, a na co raczej nie powinno się liczyć przy współpracy z blogerami, na podstawie tego, co mówią oni sami.

OPINIA NR 1

POPULARNY BLOGER POMOŻE SPRZEDAĆ PRODUKT

Podstawową rzeczą jest to, że bloger nie sprzedaje. Internauta jest człowiekiem wyjątkowo odpornym na reklamę i gdy tylko widzi, że ktoś napisał post sponsorowany przez markę X, to podchodzi nieufnie do treści tego posta. Spośród czytelników blogera średnio jedna piąta faktycznie kupuje produkty polecane na blogu. Może się wydawać, że to niewiele, ale liczba staje się całkiem duża, jeśli założymy, że zasięg blogera to np. 100 tysięcy użytkowników. A u  najpopularniejszych liczby są o wiele większe

PRAWDA: Bloger to influencer, a więc przede wszystkim działa dobrze na wizerunek marki i jej świadomość. Bloger to nie sprzedawca; nie działa bezpośrednio na sprzedaż produktu ALE przyczynia się do jej wzrostu

OPINIA NR 2

BLOGER JEST TANI

W tej kwestii wszystko zależy od tego czego klient oczekuje. Z jednej strony bloger jest tani, na przykład w porównaniu ze standardową reklamą w prasie lub telewizji. Zapewnia też inną jakość przekazu.

Przykładowo: w czasopiśmie kobiecym każdym przypadku reklama jest jedną z wielu i nie jest w żaden sposób osobiście promowana przez redaktor naczelną. Blogerka z tematyki kobiecej oprócz napisania artykułu sponsorowanego przeważnie dodatkowo promuje go w Social Mediach. Co więcej ten artykuł stanowi jedyną treść danego dnia. Czytelnik wie, że blogerka osobiście przetestowała i poleca markę. Reklama jest więc główną treścią na blogu przez dzień lub kilka dni oraz stanowi jedną z kilkunastu autonomicznych publikacji w miesiącu.

Z drugiej strony, faktycznie niektórzy reklamodawcy mają błędne przeświadczenie, że bloger będzie pracował w barterze za „waciki” lub wystarczy mu wynagrodzenie rzędu kilkuset złotych za tekst dla kilkudziesięciotysięcznej publiczności. To to jest oczywiście mit.

PRAWDA: Blogerzy są tani w porównaniu do tradycyjnej reklamy w offline’owych mediach ALE nie pracują za darmo, za produkty, albo za kilkaset złotych.

OPINIA NR 3

BLOGER JEST LOJALNY

Bloger nie daje gwarancji, że dzień po zakończonej współpracy nie zostanie zaangażowany w kampanię reklamową konkurencyjnej firmy. To fakt. W środowisku blogerów wiadomo jednak, że pisanie źle o byłym partnerze biznesowym nie tylko krzywdzi tego partnera, ale też blogera, który straci potem w oczach innych potencjalnych sponsorów. Dlatego trzeba umieć odróżnić pojęcie WYŁĄCZNOŚCI od LOJALNOŚCI. Jeśli dla blogera inny produkt jest równie dobry, co poprzednio reklamowany, to nie ma powodów, żeby go nie reklamował – skoro nikt go nie zobowiązuje do wyłączności i nie wynagradza mu braku możliwości zarobku po zakończonej kampanii.

PRAWDA: Profesjonalny, doświadczony bloger nigdy nie jest nielojalny wobec marki, z którą współpracuje, ale jeśli nie podpisujemy z nim umowy o wyłączność, to nie należy jej oczekiwać

Podsumowując; ilu jest w sieci blogerów tyle będzie opinii i mitów o pracy z nimi. Decydując się na współpracę z blogerem powinniśmy dokładnie przemyśleć czego oczekujemy i uzgodnić wszelkie warunki. A w pozostałych sprawach- postawić na zaufanie, w końcu bloger także nas nim obdarza podpisując się pod pozytywną opinią o naszym produkcie.

Źródła:

http://segritta.pl/6-najwiekszych-mitow-wspolpracy-blogerami/

http://www.mrsocial.pl/6-najwiekszych-mitow-na-temat-wspolpracy-z-blogerami/

https://medium.com/polish/mity-wsp%C3%B3%C5%82pracy-z-blogerami-3b16f7bc051c


ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA