IDEA OF THE DAY - www.ideaoftheday.pl

content

REAL-TIME MARKETING: TWORZENIE ''LUDZKIEJ TWARZY'' MARKI

styczeń 22, 2018

“Stop interrupting what people are interested in and be what people are interested in.” ~ Craig Davis, former Chief Creative Officer at J. Walter Thompson


Jako marketingowcy, dążymy do budowania wizerunku marki poprzez zapewnienie obecności w różnych mediach, takich jak telewizja, radio, prasa itp. Jednak trudno zdobyć zaufanie i zainteresowanie człowieka poprzez reklamę tradycyjną, która ma na celu tylko jedno – zmusić go do dokonania zakupu. Zwłaszcza jeśli chodzi o dotarcie do Millenialsów. Co nam zostaje? Content marketing.

Musisz się zaangażować w ich życie, aby zostać zauważonym. Real-time marketing (RTM; marketing w czasie rzeczywistym), jako część content marketingu, opiera się na aktualnych wydarzeniach, odpowiednich trendach i natychmiastowej reakcji na nie. Ma na celu połączenie marek z obecnymi i potencjalnymi klientami w bieżącym momencie poprzez odniesienie się do najpopularniejszych tematów w Internecie. Aby to zrobić, musimy trzymać rękę na pulsie nie tylko marki, ale całego społeczeństwa. Na szczęście, istnieje kilka platform, które mogą służyć nam w pomocy: Brand24, Google Trends and Insights, NowRelevant, Twitter Trending Topics, News Map, Trends Buzz itp.

Bądź na czas.Ze względu na to, że Internet jest pierwszym punktem odzwierciedlającym najnowsze wydarzenia, większość działań z zakresu RTM odbywa się w mediach społecznościowych. Na przykład, firma Flightradar24 postanowiła roześmiać się wokół przesądów z piątku 13. na swoim koncie na Twitterze. Wczesnym rankiem 13. stycznia 2017 r. pracownicy działu Social Media zauważyli numer lotu 666 z miejscem docelowym "HEL" (skrót od lotniska w Helsinkach). Nie stracili szansy na zabawę ze swoimi followersami.
Taktyka marketingowa Flightradar24 odniosła ogromny sukces: 29 520 polubień, 21 932 retweetów i 436 komentarzy. Ogólna świadomość marki oraz liczba obserwujących znacznie wzrosła, a koszt tego tricka był bliski zeru

Wspieraj wartości. Oprócz interakcji z klientami, Real-time marketing może wspierać społeczeństwo. Walka o prawdę i równość jest obecnie ważną kwestią prawie dla każdego Millenialsa. Podobnie jak ludzie, niektóre marki dołączają do walki. Przykładowo, London Pride 2017 nie byłby taki sam bez kampanii społecznościowej Skittles #onerainbow.
Marka ze swoim hasłem "Taste the rainbow" straciła swój kolorowy symbol i została czarno-białą, by oddać cześć społeczności LGBT. Skittles skomentował: "Podczas Pridu liczy się tylko jedna tęcza. Porzuciliśmy naszą, aby pokazać wsparcie". Słowa te zostały również umieszczone w sieci supermarketów Tesco.

Firma twierdzi, że zdecydowała się rozpocząć kampanię, ponieważ zarówno Skittles i the Pride mają ten sam symbol - tęczę - i podzielają te same wartości, takie jak różnorodność i integrację. Do końca czerwca 2017 r. monochromatyczny ruch Skittles dobiegł końca. Pozostanie jednak na długo w głowie ludzi: firma nadal otrzymuje pozytywne opinie od społeczności.

Słuchaj swoich klientów. Jak Danielle Sacks, pisarka w Fast Company, mówi: "Internet przekształcił to, co kiedyś było kontrolowanym, jednokierunkowym przekazem w dialog w czasie rzeczywistym z milionami". Doświadczenia konsumenckie są cenne, jak nigdy dotąd, bo niezadowolony klient może szybko zaszkodzić twojej reputacji. Jesteśmy w miejscu, gdzie social listening jest jedynym rozwiązaniem.
Co się stanie, jeśli marka nie zareaguje właściwie na negatywne feedbacki lub w ogóle je zignoruje? United Airlines mogą Ci wiele powiedzieć na ten temat, miejmy nadzieję, ucząc się na swoich błędach. Mimo, że sprawa jest dość stara, warto ją wspomnieć, ponieważ doskonale ilustruje to, jak firmy mogą lekceważyć wartością opinii pojedynczego klienta.
Początek tej historii datuje się na rok 2008, kiedy muzyk i autor tekstów Dave Carroll i jego koledzy z zespołu Sons of Maxwell lecieli z Halifax do Nebraski. Przed lotem zespół zauważył, że pracownicy po prostu wrzucali bagaż pasażerów, traktując go jak piłkę do kosza. Między innym, był tam ich sprzęt muzyczny. Gitara Dava została uszkodzona.
Przez kolejne 9 miesięcy muzyk będzie walczył z United Airlines różnymi środkami, aby uzyskać rekompensatę za naprawę gitary lub przynajmniej przeprosiny. Czując się bezradny w tej niesprawiedliwej bitwie, postanowił nakręcić krótki film, aby podzielić się swoją historią z opinią publiczną:

W ciągu zaledwie 4 dni wideo osiągnęło milion wyświetleń na Youtube. Na dzień dzisiejszy widziało go 18 milionów ludzi. Co więcej, nadal pozostawiają komentarze, dzieląc się podobnym doświadczeniem lub obawami. Historia pojedynczego muzyka została głosem wszystkich niezadowolonych klientów, których skargi zostały zignorowane.
“It’s never too late” nie działało tutaj, ponieważ filmik jest tak popularny, że brzmi głośniej niż jakakolwiek kampania marketingowa United Airlines. Dave dostał propozycję odszkodowania, a nawet przeprosiny starszego dyrektora United Airlines, ale odrzucił je. W tym czasie gitarzysta został już rzecznikiem praw pasażerów linii lotniczych.

Real-time marketing zbliża markę do klientów. Prawidłowo ukierunkowany i koordynowany, może on przekształcić się w potężną broń o jeszcze wyższej skuteczności niż jakakolwiek inna tradycyjna strategia. Wisienką na torcie jest to, że nie wymaga ogromnego wkładu pieniężnego. Wszystko, czego potrzebujesz, to kreatywność, dokładność i szybkość.

Żródła:

http://www.adweek.com/digital/flight-tracker-site-dropping-some-funny-friday-13th-tweets-about-flight-666-going-hel-175556/
https://books.google.pl/books?id=xIZnKHesq0QC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false
https://brand24.com/blog/5-powerful-tips-on-real-time-marketing/
https://www.smartt.com/insights/10-useful-tools-monitoring-popular-trends-online
http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/skittles-pride-month-monochrome-rainbow-a7790706.html

 


ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA